Skip to main content

Pogosta vprašanja

 

V nadaljevanju si lahko preberete odgovore na najpogostejša vprašanja v zvezi z oskrbo s pitno vodo. V kolikor odgovora na vaše vprašanje med spodaj navedenimi ne najdete, nas prosim kontaktirajte na info@jeko.si in z veseljem vam bomo odgovorili. 

Pitna voda iz javnih vodovodov v obeh občinah je visoke kvalitete in je praviloma neobdelana , kar pomeni, da se v pitno vodo ne dodaja nobenih kemikalij, s katerimi bi »popravljali« bodisi mikrobiološko sliko oziroma odstranjevali iz vode posamezne kemične elemente oziroma zmesi. Ker si želimo, da bi odjemalci pitno vodo pili brez predsodkov, si bomo prizadevali, da bo primerljiva s kvaliteto vode iz neokrnjenih gorskih izvirov tudi v prihodnje. Posamezna poročila o kakovosti pitne vode so objavljena na povezavi kakovost vode

V kolikor zaradi različnih vzrokov - voda je obarvana, motna, ima tuj vonj…- menite, da voda ni pitna, nas takoj pokličite nas na telefon 04 581 04 63 - Elizabeta Mavrič. V čim krajšem možnem času se bomo oglasili pri vas in poskusili ugotoviti vzrok za nastalo stanje in tudi izvedli ukrepe za odpravo težav. V primeru upravičenega suma na neskladnost pitne vode bomo po predhodnem dogovoru odvzeli vzorec za mikrobiološko in/ali fizikalno-kemijsko analizo.

Ko si v prozoren kozarec natočite vodo iz pipe, lahko opazite, da je voda motno bele barve. Večina ljudi še vedno misli, da je bela obarvanost vode posledica čezmerne vsebnosti klora. To še zdaleč ni res, raztopljenega klora v vodi ne moremo videti, lahko ga le vonjamo.

Bela obarvanost je največkrat fizikalen pojav številnih mikroskopsko majhnih oz. nekoliko večjih zračnih mehurčkov, ki nastanejo kot posledica raztapljanja zraka v vodi, ki je pod pritiskom. Ob iztekanju vode iz pipe se ta pritisk sprosti, kar povzroči delno izločanje v vodi raztopljenega zraka. Ko takšno vodo natočimo v čist kozarec, se v nekaj minutah zbistri, saj zračni mehurčki potujejo proti površini in nato izhlapijo. Če je voda kalna (motna), se po različno dolgem času prav tako lahko zbistri, vendar se na dnu kozarca vedno nabere usedlina, kar je posledica v vodi različno velikih plavajočih oz. raztopljenih delčkov.

Predvsem po daljši odsotnosti od doma ste morda že opazili, da iz pipe teče temnejša voda, ki na lijaku ali v kadi pušča rjave do rdeče madeže. Brez skrbi, ta pojav največkrat ni škodljiv za vaše zdravje. Ker pa je z zakonodajo določeno, da mora biti voda brez barve, vonja in okusa, morate ustrezno ukrepati in nas obvestiti o težavi z obarvanostjo.

Kot rečeno, do pojava rjave vode največkrat pride na hišnem vodovodnem omrežju, če voda dalj časa stoji. Obarvanost je posledica prisotnosti mangana in železa v pitni vodi. V vodi sta v topni obliki, ob prisotnosti kisika pa preideta v netopno obliko in se izločata v obliki usedlin, ki se nabirajo v notranjosti vodovodnih cevi. Če ste opazili rjavo obarvano vodo iz pipe, nas o tem čim prej obvestite.

Trdota vode je spremenljiva mešanica malih kemijskih delčkov (kationov in anionov). V glavnem gre za kalcijeve in magnezijeve ione ter ostale polivalentne ione, kot so mangan, aluminij, cink, železo, lahko pa tudi stroncij in barij. Ti kalcijevi in magnezijevi delčki tvorijo kompleksnejše spojine (karbonate, kloride). Karbonati nam največkrat predstavljajo prehodno trdoto, ki pri segrevanju vode, ko izhlapeva CO2, izginja.

Netopni karbonati se takrat kot vodni kamen izločajo na stenah posode (bojlerji, grelci, pomivalni in pralni stroji ipd.) Preostale spojine predstavljajo stalno trdoto vode. Vsota vseh spojin kalcija in magnezija v vodi, kot ostalih polivalentnih ionov je skupna trdota vode. Trdoto vode največkrat merimo in izražamo v nemških trdotnih stopinjah (oN), pri čemer predstavlja 1 oN 5,6 mg CaCO3 na liter vode (oz. 10 mg CaO), francoskih trdotnih stopinjah in milimoli na liter (mmol/l).

Do prekinitve oskrbe s pitno vodo lahko pride zaradi načrtovanih ali interventnih posegov na javnem ali hišnem vodovodnem omrežju. Voda je po prekinitvi pogosto obarvana in motna. Priporočamo, da pred uporabo vode v prehrambne namene hišno vodovodno omrežje dobro sperete:

  • Dokler oskrba s pitno vodo ni ponovno vzpostavljena, naj ostanejo pipe zaprte.
  • Pred spiranjem odstranite mrežice oz. perlatorje na pipah. Očistite jih ali po potrebi zamenjajte.
  • Po ponovni vzpostavitvi oskrbe s pitno vodo pred ponovno uporabo pitne vode v prehrambne namene v prvem koraku poskrbite za spiranje hišnega vodovodnega omrežja na mestih, kjer je  nevarnost za zdravje manjša (npr. v WC-ju, na pipi v stranišču) in ne na pipi v kuhinji, kjer se pitna voda uporablja za pripravo hrane. Pipo (mešalno armaturo, mešalno baterijo) postavite v skrajni položaj, v katerem izteka izključno hladna voda.
  • V drugem koraku poskrbite za spiranje na vseh odvzemnih mestih. Spiranje naj bo intenzivno v sunkih s turbulentnim tokom. Turbulenco s sunki povzročamo z večkratnim zapiranjem in odpiranjem pip. Čas spiranja je odvisen od ugotovljenih razmer in lahko traja tudi 15 minut in več. 
  • Za kratek čas premaknite pipo (mešalno armaturo, mešalno baterijo) tudi v skrajni položaj, v katerem teče izključno topla voda.
  • Dokler omrežje ne bo izprano, ne uporabljajte pralnih in pomivalnih strojev.

Spiranje hišnega vodovodnega omrežja je v večini primerov zadosten ukrep. Če kljub spiranju ostane dvom v skladnost in zdravstveno ustreznost pitne vode, nas pokličite na 04 581 04 63 - Elizabeta Mavrič.

V primeru upravičenega suma na neskladnost pitne vode bomo po predhodnem dogovoru odvzeli vzorec za mikrobiološko in/ali fizikalno-kemijsko analizo.

Če voda na vodomernem mestu izteka na vodomeru, je treba zapreti ventil pred vodomerom in nam napako javiti na telefonsko številko 031 570 977. V izjemnih primerih, ko voda močno izteka in povzroča materialno škodo ali ogroža premoženje, za pomoč lahko pokličete gasilce. V nobenem primeru pa se odprave okvare ne smete lotiti sami ali se posluževati storitev različnih izvajalcev na trgu. Priključek na javni vodovod, vključno z obračunskim vodomerom, v skladu z zakonodajo lahko vzdržuje izključno izvajalec javne službe oskrbe s pitno vodo. Meja med priključkom na javni vodovod in interno vodovodno napeljavo uporabnika je spojni element na iztoku iz vodomera. Uporabnik ne sme samovoljno izvajati nikakršnih posegov v priključek do spojnega elementa za vodomernim mestom, saj je dejanje v nasprotju z zakonodajo in je zanj predpisana globa.

Na brezplačno obveščanje v zvezi z motnjami pri oskrbi z vodo in zemeljskim plinom se prijavite tako, da izpolnite naslednji: 

SMS-obvestila boste prejeli, če ste uporabnik mobilnega operaterja, ki omogoča pošiljanje komercialnih SMS-sporočil, in če pri njem niste preklicali pošiljanja takšnih sporočil. Preverite, ali lahko prejemate komercialna SMS sporočila. Problem lahko nastopi tudi pri službenih mobilnih telefonih, če ima delodajalec za službene številke nastavljeno blokado komercialnih sporočil, med katera spada tudi tovrstno SMS obveščanje. Priporočamo, da sistem obveščanja posvojite kot dobrodošlo pomoč, a se ne zanašate le nanj. Ne pozabite na obvestila na spletni strani www.jeko.si in na Radiu Triglav. Zaradi različnih razlogov nekatera obvestila ne najdejo svojih naslovnikov.Kaj lahko za dobro delovanje obveščanja storite sami? Poskrbite za redno praznjenje svojega poštnega predala, za zadostno stanje na mobi računu in vpis pravilnih kontaktnih podatkov. Če želite prejemati SMS obvestila, se prepričajte, da lahko sprejemate komercialna obvestila. Odgovornost: podjetje JEKO, d.o.o. ne more zagotoviti povsem zanesljivega obveščanja. Izpadi obvestil, ki niso povzročeni na strani podjetja, ampak so posledica izpadov omrežja operaterjev, prekinitev električne energije, različnih tehničnih motenj, ne morejo biti predmet reklamacij. S pridobljenimi podatki bomo ravnali v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov  (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo). V primeru, da obvestil ne boste želeli več prejemati, se boste lahko kadarkoli odjavili iz sistema individualnega obveščanja po e-pošti na naslov info@jeko.si ali s pisnim obvestilom na naslov: JEKO, d.o.o., Cesta maršala Tita 51, 4270 Jesenice.

Z izpolnitvijo obrazca oz. posredovanjem podatkov potrjujem, da sem seznanjen s pravili varovanja osebnih podatkov.

Spominski kamni namesto sveč
četrtek, 29. 10. 2020
Spominski kamni namesto sveč
Ljudska univerza Jesenice je v okviru projekta Socialna aktivacija Gorenjske v katerega so vključene ženske iz drugih kulturnih okolij, izvedla učni projekt z naslovom "…
Letos nekoliko drugačen 1. november
četrtek, 29. 10. 2020
Letos nekoliko drugačen 1. november
V luči trenutne epidemiološke situacije in razglašene epidemije bomo tudi letošnji dan spomina na mrtve obeležili drugače kot pretekla leta. Vlada RS je zaradi…
Dodatni zaščitni ukrepi pri izvajanju pogrebno-pokopališke službe
torek, 27. 10. 2020
Dodatni zaščitni ukrepi pri izvajanju pogrebno-pokopališke službe
Zaradi zagotavljanja varnosti v času epidemije Covid-19 sporočamo, da smo uvedli dodatne zaščitne ukrepe in sicer: osebni obisk v pisarni pogrebne službe ni možen,  za…
Obvestilo o moteni oskrbi z vodo - Javorniški Rovt
četrtek, 22. 10. 2020
Obvestilo o moteni oskrbi z vodo - Javorniški Rovt
Spoštovani uporabniki naših storitev! V petek, 23. 10. 2020, med 8. in 12. uro, bo motena oziroma občasno prekinjena oskrba s pitno vodo zaradi vzdrževalnih del in…
Obvestilo uporabnikom o priključitvi na novi vodni vir izvir pod Golico
sreda, 21. 10. 2020
Obvestilo o priključitvi na novi vodni vir "Izvir pod Golico"
Podjetje JEKO, d.o.o. je prevzelo v upravljanje novi vodovodni sistem "Izvir pod Golico". Vodovodni sistem Izvir pod Golico bo z vodo oskrboval okoli 40 uporabnikov v…